De motor kan zonder uitzondering bogen op enthousiasme bij toevallige passanten die het ding zien staan. Steevast wordt hij ingeschat als een topklasse touringmotor, altijd fijn natuurlijk. Motorrijders onderweg begroeten je vriendelijk en zien je duidelijk voor vol aan.
Wat het gebruik betreft valt het windschermpje vooraan wat laag uit als je net geen 1.8m meet. Je helm vangt aande bovenzijde de volle vlaag afgeleide wind. De motor zelf vind ik het lekkerst lopen tegen 110 km/u op de snelweg. Wil je sneller, dan gaat de motor wat te hoog in toeren en kan je wat trillingen en een te hoog geluid krijgen (naar mijn zin). De achterrem had wat strakker afgesteld mogen zijn. Bij de volgende onderhoudsbeurt vraag ik even aan de mecanicien of er geen mogelijkheden zijn om dat bij te regelen. Naar mijn gevoel moet je de voetrem wat te ver indrukken voor je enig merkbaar remeffect krijgt. Dat moet je niet willen op een motor.
De motor zit comfortabel dankzij het dikke en stevige zadel en de lange veerweg. Hobbels in de weg (en die zijn er in Vlaanderen véél) worden netjes gedempt. Het blijft uitkijken voor de echt diepe ‘potholes’, voor je het weet kom je in het decor terecht maar dan praten we al over putten van +10 cm. Blijkbaar zijn mijn beentjes wat korter dan standaard want met motorschoentjes is de motor nét te hoog voor mij. Een paar cm maar, toch is het wat hinderlijk en moet ik de motor nét iets te veel schuin plaatsen. En geloof mij, 250kg hou je niet zomaar tegen. Met stevige motorlaarzen is dat probleem van de baan. Toch even zien of het mogelijk is om dat zadel een klein beetje lager te krijgen.
Hoewel ik geen ervaring heb met andere motoren maar wel enig ecologisch bewustzijn heb, lijkt de motor toch meer te verbruiken dan aangekondigd en dat bij een echt wel rustige rijstijl en geen overdreven motorgehuil.
Samengevat : Een prima motor met mooi uiterlijk tegen een erg betaalbare prijs. De minpuntjes neem ik er graag bij. Je beleeft er in elk geval meer plezier aan dan aan een vijver vol kois.