Kort en krachtig,
De Triumph daagt meer uit tot spelen met de motorfiets dan de BMW.
De zit van de Triumph is voor mij goed maar de BMW zit voor lange afstanden beter. Ik heb zelf een kleine ruit op de Triumph en dit maakt het een stuk beter om lange afstanden te rijden.
Als je alleen maar snelweg rijd neem een BMW wil je met een grote grijns motor rijden kan je niet om de Triumph heen.
Koppel is meer dan voldoende en je kan eigenlijk gerust veel gas geven zonder dat je de controle verliest of dat er zenuwachtig gedrag word vertoont.
Het grootste nadeel heeft niets met het rijden te maken maar ik vind het oervervelend dat je toch de sleutel iedere keer in je hand hebt om het stuurslot te bedienen. Dan had je er ook een gewone sleutel van kunnen maken ipv sleutel met afstandbediening. (als ik dit zo goed uit druk)
Voor de looks wint de Triumph het met twee vingers in de neus. Maar dat is een kwestie van smaak.
En als laatste de uitlaat word lang niet zo heet als met beweert. Ik zou er niet met mijn korte broek op rijden maar wie wel.
Home Triumph 1200 xe