Reactie op test

    0
    107

    Even een paar zaken rechtzetten uit de test.

    Het blok:
    Dit is geen Honda blok maar een kloon van de Kawasaki KLX300

    De USB-poort:
    Ik ervaar geen problemen bij het gebruik van een Samsung smartphone met Google Maps, Here, Flitsmeister gelijktijdig aan.

    ABS uitschakelen werkt wél:
    Contact aan, niet starten, ABS-knop 3 tot 5 seconden vasthouden tot ABS lampje knippert. Weer inschakelen: zelfde procedure, of contact uit en opnieuw starten.

    Stroef van neutraal naar 1e versnelling:
    Die ervaring heb ik niet.

    Zwakke remmen:
    Dit is een offroad gerichte fiets, dan wil je juist geen agressief remgedrag. Voor straatgebruik zou het inderdaad wat harder mogen remmen, maar je leert er snel mee omgaan.

    Voor het overige ben ik het eens met de testresultaten. Als aanvulling nog dit: de orginele kettingset is erg off-road gericht. Hierdoor is de eerste versnelling erg kort. In bepaalde soorten terrein komt dat van pas, maar op asfalt rijd ik meestal weg in de 2e versnelling. Ook loopt het toerental in de 6e versnelling boven de 100 km/u nogal op. Ben nog op zoek naar een groter tandwiel voor. Wellicht helpt dat ook enigszins tegen de trillingen die je vooral op de snelweg merkt.

    Wat verder opvalt is de uitstekende afwerking rondom, het comfort van het zadel, de goede zitpositie, de degelijkheid van de gebruikte materialen, het leuke design. Bijzonder dat dat allemaal te koop is voor zo weinig geld.