W800 van eerste uur ( groene versie) Dus nog met oude frame en trommelrem achter ( zonder ABS dus) Ik herken uit de test de opmerking, dat de W800 ook een prima fiets is, om grote stukken snelweg mee te pakken. Ik gebruik de W800 eigenlijk voor alles. Woon-werk, Vakantie, lekker toeren, Even snel de stad in voor boodschappen Sterke punten.: LOOKS!!! ( is natuurlijk persoonlijk) Kwaliteit materialen ( mijn inmiddels 11 jaar oude W800 heeft nog geen spatje roest. ) Karakter en prestaties motorblok. Minpunten: Remmen, originele Dunlop banden. Zadel op lange ritten Wat me opvalt van andere rijders, is dat ik niet veel motoren ken, waar zo verschillend over wordt gedacht. Zo vinden sommigen de vibraties erg hinderlijk Persoonlijk – komend van een Yamaha xs650- ervaar de w800 als zijdezacht. Andere punten van kritiek zijn is de suspentie / schokbrekers ( heb ik zelf geen problemen mee) en remmen. Ik heb zelf een upgrade gedaan met EBC semi-sintered blokken , die een goede verbetering zijn en veel meer ” gevoel” geven. Een ander nadeel is inmiddels de nieuwprijs. Met een prijs van €10.400 is Kawasaki bezig dit model uit de markt te prijzen. Het verschil met de krachtiger – even retro- Bonneville T100 bedraagt slecht €600
Home Kawa W800 2012