Ik heb deze motor nu precies een jaar. Bijna 9000 km. verder kan ik wel een beeld geven van mijn ervaringen.
De motor rijdt fantastisch en trekt veel bekijks, zeker bij wat oudere mensen. Zij kennen het merk van vroeger, herkennen de vormgeving en vertellen volop over hun ervaringen met dit soort motoren.
Het motorblok met zijn enorm koppel is gewoon fun. De trekkracht is er altijd en menig duopassagier (op de Superchief zit een duozadel) schrikken van de acceleratie. De vering is prima, niet uitstekend, maar zeker beter dan de Indian Scout. De Remmen, tsja. Wel ok. Je went aan de enkele remschijf voor en gecombineerd met afremmen op de motor, wat heel goed gaat, is het goed te doen. Enkele weken geleden naar de Moezel geweest. Het stuurkarakter is fantastisch voor dit type motor en de gehele motor is goed hanteerbaar. De vering is goed, maar door de korte veerweg achter (zeker met duopassagier) is het opletten bij verkeersdrempels. In Duitsland overigens, zonder drempels, en op wegen in Nederland zonder drempels is de vering goed te noemen. En dan het rijden op zich. Fantastisch. Heerlijk rustig rondrijden, sportief rijden, het is altijd genieten. Meer dan voldoende vermogen, een mooi geluid en redelijk zuinig (ook met sportieve rijstijl gemakkelijk 1:21) maken de motor compleet. Trouwens deze Superchief heeft een windscherm dat je volledig uit de wind houdt, ook op de snelweg. En wil je toch een meer naked look? Met een klik haal je het windscherm eraf, waardoor je ineens een hele andere motor hebt. Als laatste pluspunt, als ik ergens op visite ga staat de koffie al klaar. Je hoort aan de motor vanwege de lage diepe sound dat ik er bijna ben haha.
Home Indian Superchief Limited