Helaas na een ongeval mijn GL1800 2002 (zie marathon motor najaar 2022) een andere Goldwing aangeschaft in augustus 2024, en het is een DCT geworden, inmiddels 15000 kM gereden.
Rijd net al alle andere Goldwing fantastisch, en ja deze heeft zo z’n minpunten mee gekregen van de ontwerpers. Koffers wat kleiner en vreemd gevormd waardoor rechts mijn weekend tas er maar moeilijk inpast en mijn lunch box past niet eens en moet ik nu links vervoeren. De rechter koffer zit zo dicht tegen het frame dat er een uitsparing is gemaakt in de rechter koffer voor de cardan overbrenging.
Nog iets vreemd is dat bij regen het dashboard erg nat wordt en zeer slecht afleesbaar is, de overhang van het dashboard is net te kort waardoor waterdrupples op het dashboard scherm komen, welke onder het schermvoor waaien.
Maar de DCT in sportstand Isi heerlijk uitleven en de remmen zijn ook super wat een stoppers, stukken beter da mijn vorige wing (met nieuwe remschijven en blokken) maar dat kan ook aan de oudere remleiding hebben gelegen. en ook het verbruik is met stevige rijstijl van 5,5 liter per 100 km een stuk beter dan de vorige versie maar 4,6 is ook haalbaar, maar dan moet je erg rustig rijden en dat is iets wat deze wing wel kan in de eco stand maar in tour en sport stand is het heeeerlijk toeren.
Home DCT tour 2021