Als ik maar één motor mocht hebben, dan bleef de T7

    0
    208

    Waarom, omdat de T7 overal plezier geeft. Op een korte of lange toerrit, offroad, en in de garage om naar te kijken. Al die verhalen over te kleine tank: in Marokko heb je met enig plannen ook genoeg aan 200km actieradius, en de T7 haalt zuinig alstieis altijd heel veel meer. Even de kleine minpuntjes van de motor: hij is wel relatief licht(er), maar … het gewicht zit hoog. Dus als hij (bijna) plat gaat, heb je er een hele kluif aan. En dan moet je m ook niet volhangen met zware valbeugels, middenbok en koffers (wat offroad sowieso niet goed is voor je frame! Het standaardzadel zit echt niet lekker op een lange rit. De veerpoot achter was na 10K al helemaal niet goed meer (>10mm veerweg zonder demping). Je kunt nog ca 80 km rijden als hij aangeeft dat ie leeg is, juist in het bereik waar het belangrijk wordt heb je er dus niks aan. De fabriek doet erg weinig vet in de multilink en andere lagers: dat heb ik preventief even over gedaan. Ik ben 1,78 en op uitdagende ritten in Pyreneeën, Alpen en Dolemieten geef ik toch voorkeur aan 2cm verlagen van de motor: dan durf en kan ik toch meer. Waar eenvoudig mogelijk gewicht bespaard. Vind m niet retesnel maar alles wat ie kan doet ie zo lekker dat je altijd plezier hebt.
    Problemen: 0.
    Aanpassingen van belangrijk naar minder: duozit vervangen door rekje met zadeltas eraan vast (klik je er compleet af voor naar het hotel), Motea valbeugel, Touratech veerpoot en vorkveren, spiegels met RAM gewrichten, Touratech screen verstelling, Acerbis handbeschermers, handvatverwarming, Lion accu, Evans lichtere en watervrije koelvloeistof, tailtidy, GBraching engine protectors, voorste zadel met de ‘Tenere 700 seat hack’ nu zonder gereedschap verwijderbaar, LED knippers, Akrapovic, Poll Tares stickerset, ColorClusterz dashflip.
    Verbetertips voor Yamaha: zadel, benzinemeter in lage bereik, schokdemper, beetje meer vet zo links en rechts, afschroefbaar achterframe?
    Rigoureus beter: Het blok wat compacter in de hoogte maken
    Al met al blijft het een aanrader