‘Natuurlijk moest mijn eerste motorfiets een tweetakt worden. De viertakt was in opkomst, maar ik wilde iets eenvoudigs zonder kleppen. Voor 1.650 gulden kocht ik een Suzuki T350 bij Leen Post en thuis gekomen schroefde ik allereerst het L-plaatje er vanaf, want ik ging direct door naar de TT met vrienden. De eerste kilometers hield deze beginner ze amper bij, maar het ging steeds beter, harder, harder en harder. Bij terugkomst klonk het motortje niet meer zo gezond en bleek een blokrevisie nodig. Die kostte me 1.725 gulden. Wist ik veel dat je een tweetakt niet continu volgas moet laten draaien. Toch slaat mijn hart nog altijd sneller van tweetaktmotoren. De lucht van Castrol-olie is heerlijk, je kunt alle onderhoud zelf doen en het vermogen knalt er zo lekker vol in. En dan dat geluid. Ooit had ik een tweetakt met een Janton-uitlaat. Dat ding hoorde je op een kilometer aankomen. Er moeten minstens 150 decibellen uit zijn gekomen, heerlijk was dat.’
Ben jij abonnee van MOTO73 en wil je meedoen aan deze rubriek? Stuur ons dan een e-mail: redactie@moto73.nl.
‘Mijn hart ligt nog altijd bij supersportmotoren, maar door slijtage van mijn nek en polsen heb ik nu deze naked. Toch sluit ik een Ducati nog altijd niet uit. Om toch het juiste gevoel te hebben, zit deze Kawasaki wel vol racespulletjes. Dat is niet meer dan logisch voor iemand die door streekgenoot Jack Middelburg met motorrijden begon. Destijds wilde ik ook coureur worden, maar dat trok Bruin niet.’
Paspoort
Leeftijd | 64 |
Woonplaats | Monster |
Rijbewijs sinds | 1976 |
Motorfiets | Kawasaki Z1000R |
Kilometerstand | 45.000 |
In bezit sinds | 2018 |
Aantal gekochte motoren | 10 |
Aantal verkochte motoren | 9 |
Motoren in mijn leven
- Suzuki T350 (eerste motor)
- Suzuki GT380
- Suzuki GSX1100
- Kawasaki ZX-9R
- Yamaha YZF-R1 (2x)
- MV Agusta F4
- Kawasaki ZX-10R
- Yamaha R6 circuitfiets
- Kawasaki Z1000R