‘Mijn opa was vroeger altijd al druk met motoren, Honda’s vooral. Die framepjes waren niet super en hij verstevigde dat zelf met vierkante buis! Toen ik klein was heb ik stiekem wel eens op opa’s motor gereden, maar het rijbewijs halen duurde nog wel even. Dat kwam pas toen ik bij rijschool Ronchetti in Zaandam ging werken. Ik gaf autorijles, maar die motoren kriebelde toch. Ik oefende daar op eigen terrein. Toen ik mijn rijbewijs haalde in 2015, heb ik alleen mijn examens betaald! Ik zocht een motor voor woon-werk, dat leek me handig. Waarom ik een Suzuki VX800 kocht, zou ik eigenlijk niet meer weten. Wat een drama-motor was dat. Zoop meer olie dan benzine en het zat voor geen meter. Die werd snel ingeruild op de Yamaha Diversion. Dat was al een hele verbetering!
Ik wilde de vering verbeteren, maar kort nadien werd de achterbrug me echt te roestig. Hij moest eruit en er kwam een Kawasaki Z750S. Ik ben een 1.88m, dus de Kawasaki was me eigenlijk net wat te klein. Na een paar keer lullig omvallen met de Kawasaki, wilde ik echt iets anders. Een allroad, maar geld voor een BMW had ik niet. Ik liep eigenlijk tegen de Honda aan, maar met de Varadero had ik plots een grote ruit. Met 180 merk je niks; da’s wel even anders! Ik zit er lekker ruim op en naar verhouding is het nog best luxe ook allemaal. Voorlopig gaat-ie er niet uit ook.’
Paspoort
Leeftijd | 49 |
Woonplaats | Volendam |
Rijbewijs sinds | 1997 |
Motorfiets | Honda XL1000V Varadero |
Kilometerstand | 75.000 |
In bezit sinds | 26-6-2015 |
Aantal gekochte motoren | 4 |
Aantal verkochte motoren | 3 |
Motoren in mijn leven
- Suzuki VX800 (eerste motor)
- Yamaha XJ 900 Diversion
- Kawasaki Z750S
- Honda XL1000V Varadero (huidige motor)