‘Ik wilde vooral een Yamaha R6 omdat ik graag wilde racen, maar ja, ik zat nog met een 25 kW-rijbewijs. Niet dat dat een probleem was. De R6 liep met die restrictor-plaatjes in de inlaat nog gewoon 200 hoor! Terwijl ik de motor eigenlijk per ongeluk kocht. Ik ging een keer voor motorkleding kijken. Kwam vervolgens thuis met de R6 en nog geen kleding. Toen ik vol vermogen mocht rijden, heb ik de R6 nog twee weken onbegrensd gereden en toen toch een Yamaha R1 gekocht uit 2008. Een vriend van me had al een R1 en daar reed ik op een gegeven moment meer op dan op mijn R6… Tja.
Motorleven: Sylvia van der Meijden
De R1 heb ik vijf jaar gehad en uiteindelijk alleen weg gedaan om de zithouding. Ging gewoon niet meer. Pijn in het hart, maar ook pijn in de polsen. Ik wilde vervolgens wel iets leuks en iets bijzonders. Ik werkte toen bij een motorbedrijf en daar werd deze Aprilia Tuono ingeruild. Ik was meteen verkocht. Alleen als-ie stukgaat, gaat de Tuono er uit. Al dat carbon, supermooi. Het oogt en voelt heel bijzonder. Alleen ja, als je valt… Weet je wat zo’n origineel carbon onderkuipje kost? Zo 500 euro, he! Maar ja, zo zeldzaam als het model is, zo goed als het rijdt en ja, dat brullen…
Paspoort
Leeftijd | 28 jaar |
Woonplaats | Venray |
Rijbewijs sinds | 2012 |
Motorfiets | Aprilia Tuono R Factory uit 2003 |
Kilometerstand | 42.000 |
In bezit sinds | november 2019 |
Aantal gekochte motoren | 3 |
Aantal verkochte motoren | 2 |
Motoren in mijn leven
- Yamaha YZF-R6 (2000) (eerste motor)
- Yamaha YZF-R1 (2008)
- Aprilia Tuono R Factory (2003) (huidige motor)