‘Een R1 als eerste motor is bijzonder, maar ik wilde het in een keer goed doen en niet met allerlei tussenstapjes. De R1 was in een keer goed, omdat ik hem van mijn vader overnam en dat is net zo’n poetser als ik. Na mijn lesmotortje heb ik wel een jaar aan het vermogen moeten wennen. Bij 40.000 kilometer zaten er kosten aan te komen en toen begon ik voorzichtig om me heen te kijken. Niet erg lang, want nadat ik op mijn vaders Kawasaki Z1000 had gereden, was ik gelijk verkocht. Dit stuurt een stukje makkelijker dan de Yamaha en het blok is heerlijk soepel. Deze motorfiets gaat daarom niet snel weg. Het is een pronkstuk en daarom mag het best een beetje geld kosten. Hij moet er natuurlijk wel knap bijstaan, voor woon-werk pak ik gewoon het scootertje. Deze motorfiets is meer dan een ding, het is een hobby. Mijn auto is ook netjes, maar deze motor moet perfect zijn. Hij is nu perfect durf ik volmondig te zeggen. Daarvoor heb ik allerlei accessoires gemonteerd, maar ook het spatbord en de bellypan in een andere kleur gespoten. Dat originele zwart ziet er toch niet uit. Na elke rit gaat de motor schoon de schuur in, met gesmeerde ketting en al.’
‘Mijn snelle motoren zijn niet illustratief voor mijn rijstijl. Topsnelheden zeggen me niet zo veel, ik ben veel meer van het lekker gassen op tachtig-wegen. Dankzij Flitsmeister kan ik daar toch lekker doorrijden.’
Paspoort
Leeftijd | 31 |
Woonplaats | Poeldijk |
Rijbewijs sinds | 2015 |
Motorfiets | Kawasaki Z1000 Special Edition |
Kilometerstand | 14.000 |
In bezit sinds | 2018 |
Aantal gekochte motoren | 2 |
Aantal verkochte motoren | 1 |
Ben jij abonnee van MOTO73 en wil je meedoen aan deze rubriek? Stuur ons dan een e-mail: redactie@moto73.nl.
Motoren in mijn leven
- Yamaha YZF-R1 (eerste motor)
- Kawasaki Z1000