De release van de Bimota Tesi H2 komt steeds dichterbij. Dus is het geen wonder dat er beeld wordt gelekt dat de supercharged sportmotor in zijn uiteindelijke productievorm laat zien.
Er is niet veel veranderd sinds we de Bimota Tesi H2 voor het eerst zagen op de EICMA in 2019. De basislijnen zoals die in een Italiaanse boutique zijn uitgedacht, zijn in de hele machine gebleven.
De Bimota is gebouwd rond de Kawasaki Ninja H2-blok, met de toevoeging van een beeldbepalend Bimota-ding: de unieke naafbesturing voor. Eindelijk wil Bimota ook praten over de prestaties van de supercharged viercilinder. Wat denk je van 228 pk (170 kW)? En als de Ram Air in werking treedt loopt hrt vermoghen op naar 238 pk (178 kW). Op zich zijn deze cijfers geen verrassing, want het zijn dezelfde vermogenscijfers die ook voor de Kawasaki Ninja H2 worden opgefeven.
Kawasaki-spullen
De Bimota Tesi H2 een interessant om te zien hoe de samenwerking met eigenar Kawasaki uitpakt. In elk geval is alles wat nodig is om de motor te homologeren voor gebruik op straat (bijv. richtingaanwijzers, emissies, enz.) direct door Kawasaki leverbaar. Bimota kan zich volledig concentreren op gedurfde designs. Zo werd Bimota de Tesi H2 ook heel snel op de markt gebracht. En dat is cruciaal voor de heropleving van het merk.
De Tesi H2 wordt in oktober 2020 bij de dealers verwacht. Maar als je er een mee naar huis wilt nemen, heb je €64.000 nodig om hem de deur uit te krijgen.