vrijdag 22 november 2024

Zero Motorcycles schakelt Reneos in voor voor accu-recycling

Elektrisch gaan rijden is een grote beslissing. Overwegingen als het opladen, de actieradius, de bruikbaarheid, de kosten en vooral het sparen van de aarde zijn vooraf enkele van de meest belangrijke. Vooral in het begin zijn deze overwegingen nog top of mind, maar wat als het voertuig op leeftijd raakt en de batterijen zijn aan vervanging toe? Wat gebeurt er dan?

Het zal je waarschijnlijk niet verbazen dat Zero Motorcycles werkt aan dat ‘wat erna komt’. Daarom zullen Europese Zero-klanten gerustgesteld zijn te weten dat ‘hun’ accu’s naar Reneos gaan. Die zamelt de accu’s in en verwerkt ze verder.

Reneos is specialist in batterijrecycling

Wie of wat is Reneos? Het is een Europees partnerschap dat bestaat uit verschillende grote recycling- en reconditioneringsbedrijven voor batterijen in Europa. Als specialisten binnen hun vakgebied zijn ze in staat om te voldoen aan de Europese regelgeving en bieden ze een waardevolle service aan klanten, OEM’s van elektrische voertuigen en natuurlijk aan de planeet.

Vanaf oktober 2020 zijn Zero Motorcycles en Reneos een partnerschap aangegaan om Zero-batterijen in te zamelen en te recycleren. De dealers in de Benelux, Noorwegen, Finland, Zweden, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Portugal, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Oostenrijk en Tsjechië kunnen nu gebruikte Zero-batterijen op een veilige en efficiënte manier laten recyclen. 

BMW Electric Sidecar-concept van Iago Valiño

Zero Motorcycles en Reneos: relevant blijven

Naarmate meer en meer elektrische voertuigen op de weg komen, zullen dergelijke diensten en samenwerkingsverbanden steeds belangrijker worden, zowel in Europa als in de rest van de wereld. Het zal interessant zijn om te zien hoe verschillende bedrijven zich in de loop van de tijd aan deze uitdagingen aanpassen. Het is duidelijk dat ze dat zullen moeten doen als ze relevant willen blijven. 

Accu’s kunnen een ernstig gevaar voor het milieu vormen. Het recyclen van nuttige materialen is echter zowel goed voor de natuur als voor de bedrijven die gebruik maken van teruggewonnen materialen.

Harley-Davidson fabriek vol met zonnepanelen

Jan Kruithof
Jan Kruithof
Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen