vrijdag 22 november 2024

Yamaha viert 20e verjaardag TMAX met gelimiteerde oplage

Yamaha introduceerde de 2021 TMAX-scooter in december 2020. Hoewel de updates voor prestaties en styling van het platform bescheiden waren, kreeg de 562cc-krachtbron de Euro 5-behandeling en kwam er een chique Power Gray-kleuroptie bij. Drie maanden later tipte Yamaha over de 20e verjaardag van de populaire motorscooter. En dus werd een gelimiteerde versie onthuld.

De TMAX 20th Anniversary is in de eerste plaats een esthetische oefening en vakt op door een carbon voorspatbord, zijpaneel en hitteschild van de uitlaat. In plaats van de delen in het traditionele geweven ontwerp te monteren,,smeedde Yamaha de koolstofvezel carrosseriedelen zonder specifiek patroon. Het resultaat is een digitaal camo-effect dat uniek is voor de premium variant. Vleugjes geel contrasteren met het donkere motief en herinneren aan het 20e productiejaar van het model.

De gele accenten lopen door tot in het stiksel van het zadel. De koninklijke behandeling houdt daar niet op, want het zadel is gemaakt van eersteklas materialen en heeft ook verwarming voor zowel rijder als duopassagier. Ook de handvatten houden de handen warm.

Het nieuwe display geeft de instelling van de handvatverwarming aan, samen met de rijmodus, de actieradius en de tijd. De toerenteller en snelheidsmeter kregen ook een verlichtingsupdate. Naast de speciale uitrusting biedt de motorscooter cruise control en een tractiecontrolesysteem. De grote opbergruimte en het sleutelloze contact blijven TMAX-rijders het grootste gemak bieden.

Is de Honda Forza 750 beter dan Yamaha’s TMAX?

Yamaha bouwt 560 exemplaren van de 20e verjaardag TMAX produceren. De 2021 TMAX 20th Anniversary Edition zal alleen verkrijgbaar zijn via Yamaha’s online bestelsysteem. Het portaal gaat op 31 maart 2021 live, dus begin nu met sparen. In UK kost de feestelijke TMAX € 17.000,- en in de USA € 17.200,-. Tel daar de NL-belasting (BPM) bij op en je komt in de buurt van de NL-prijs. Die wordt overigens eind maart bekend gemaakt.

Jan Kruithof
Jan Kruithof
Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen