Dat je voor sport-toer modellen bij Yamaha aan het juiste adres bent, mag met de FJR1300A, FJR1300AS, Fazer 8 GT ABS en FZ8 duidelijk zijn. Alleen wat zijn de verschillen? Uiterlijk is dat een gemakkelijke vraag. Maar om een motor echt te kunnen beoordelen, moet je er mee gereden hebben. Daarom houdt MOTO73 op vrijdag 19 juli voor acht lezers een speciale Test ‘m zelf rondom het IJsselmeer. Deze toch al bijzondere test wordt gecombineerd met een uniek bedrijfsbezoek aan Yamaha Motor Europe in Schiphol-Rijk, eveneens de startlocatie van mooie toertocht. Uiteraard zorgen wij voor een lunch en regelen we ook een aantal voorrijders.
FJR1300
Deze sportieve toermotor is gemaakt voor grote afstanden. Dat merk je onder andere aan zijn riante tankinhoud van 25 liter, aerodynamische kuipwerk met elektronisch verstelbaar windscherm, cruise control en verstelbare zitpositie. De 1.298cc-viercilinder lijnmotor, met cardan, levert bovengemiddelde prestaties.
FJR1300AS
De AS is precies hetzelfde als de FJR1300, op één belangrijk punt na. Door het elektronisch schakelsysteem, met een volledig automatische koppeling, kun je met je voet of via een duim-wijsvingerknop schakelen zonder te koppelen. Deze geavanceerde langeafstandsmotor is tevens standaard uitgerust met een elektronisch verstelbaar veersysteem.
Fazer8 GT ABS
Met Fazer8 GT ABS heb je verschillende motoren in één. Korte ritten, verre toertochten, vakanties. Het kan allemaal. De GT is standaard voorzien van TCP Aerodynamics S.A. kuipdelen, SW Motech zijtassen en tal van originele Yamaha-accessoires, waaronder een middenbok, regelbare handvatverwarming en een hoge kuipruit.
FZ8 ABS
Voldoende kracht bij laag toerental en een breed koppel voor een snelle acceleratie kenmerken de FZ8 ABS. Het aluminium Deltabox frame is licht, heeft een grote stijfheid en zorgt dat de motor op hoge snelheid uitermate stabiel is en messcherp door de bochten gaat. En dankzij de instelbare voor- en achtervering kun je altijd de ideale afstelling kiezen.
Meld je hier aan! Vergeet niet je motivatie op te geven, waarom juist jij moet worden ingeloot!