De 2019 Yamaha Motor Ténéré 700 heeft de sterke ‘CP2’ 689cc parallel-twin en een geheel nieuw rijwielgedeelte. Het is een echte off-road Adventure. De Ténéré 700 combineert het lenige rijgedrag van een Adventure met de wendbaarheid van een lichte enduro. Die combinatie en het feit dat je redelijk comfortabel grote afstanden kunt overbruggen, zouden van de Ténéré 700 wel eens een concurrent van formaat kunnen maken. KTM en BMW kunnen hun borst nat maken.
Yamaha Ténéré 700 in het kort:
• Een voor rally’s ontwikkeld, op het T7 geïnspireerd dual sport ontwerp met puur Ténéré DNA
• Licht, compact, wendbaar
• Uitstekende off-road prestaties
• On-road capaciteiten het hele jaar door
• Meer dan 350 kilometer met een volle brandstoftank
• Krachtige, soepele en zuinige tweecilinder met hoog koppel
• Schakelbare ABS optie voor off-road rijden
• Effectieve windscherm en handbeschermers, voor een uitstekende bescherming tegen uiteenlopende weersomstandigheden
• Geavanceerde lange veerweg vóór en achter
• Verkrijgbaar in drie kleurstellingen
De specs
• 689 cc viertakt ‘CP2′ parallel-twin motor met hoog koppel
• Nieuw lichtgewicht stalen dubbel wiegframe
• Slank, compact en ergonomisch kuipwerk en zadel
• Agressief voor rally’s ontwikkeld front met vier LED lampen en twee LED positielampen
• Instelbare Ø 43 mm upside-down voorvork met een veerweg van 210 mm
• Gemakkelijk instelbare achterwielophanging met een veerweg van 200 mm
• Compacte cockpit in rallystijl met conisch stuur
• 21-inch/18-inch lichtgewicht spaakwielen met adventure banden
• Slanke brandstoftank met 16 liter inhoud waarmee meer dan 350 kilometer kan worden afgelegd
• Compact multifunctioneel instrumentenpaneel in rallystijl
• Schakelbaar ABS voor directe afstelling
• Windscherm en handbescherming bieden een goede bescherming van de rijder
“Licht” is nogal vaag. Hoeveel kg weegt de motor rijklaar?