Yamaha Motor viert zijn 70-jarig bestaan met trots. Ter gelegenheid hiervan introduceert het bedrijf een nieuw bedrijfslogo en een speciaal jubileumlogo, evenals een merkvideo die de rijke geschiedenis en kernwaarden van Yamaha belicht.
Opgericht op 1 juli 1955 door Genichi Kawakami, betrad Yamaha de motorfietsmarkt met zijn eerste model, de YA-1, ook wel de ‘Rode Libelle’ genoemd. Dit motorblok won in zijn eerste jaar twee belangrijke races, wat de Spirit of Challenge van het bedrijf weerspiegelt.
Yamaha introduceert Series Parallel HEV, een hybride voor motoren
Yamaha streeft er al 70 jaar naar om klanten de filosofie van Kando te bieden, wat de diepe voldoening en opwinding betekent die voortkomt uit producten van uitzonderlijke waarde. De missie blijft om producten en diensten te ontwerpen die de verwachtingen van klanten overtreffen, gedreven door vijf kernwaarden: innovatie, opwinding, vertrouwen, emotie en verbinding.
Deze mijlpaal wordt gevierd met een speciaal logo, geïnspireerd op de racenummerplaat van de YA-1, en het hele jaar door worden er evenementen georganiseerd om de nalatenschap van Kando te delen.
