De TVS Motor Company is de partner-in-crime van BMW in India en nadat de TVS Draken al op tijd aangemerkt werd als BMW’s naked-aanval op het A2-segment, is deze TVS Akula niets minder dan de RC390 van BMW.
Zo als het er nu uit ziet, moet KTM vrezen voor een fikse concurrentiestrijd, al heeft de TVS 310 – logischerwijs – slechts 313cc ten opzichte van de 375cc van de KTM. Ook qua gewicht ligt de naked-BMW al iets zwaarder in de schaal, dus de gekuipte G310 zal eenzelfde beetje extra gewicht meeslepen.
Maar afgaande op looks, heeft de Akula 310 nu al een streepje voor. Vooruit, dat koolstofvezel bodywork zal het waarschijnlijk niet halen tot het productiemodel. Maar denk vooral nog even wat praktischer; het getoonde studiemodel heeft een startknop in plaats van een contactslot en ook de tankdop is van het type sleutelloos. O, en koplampen, spiegels en richtingaanwijzers helpen ook wel.
TOEKOMSTMUZIEK
Natuurlijk doen stoere cijfertjes het altijd goed bij jongelui – het marktsegment van deze 310 supersport – en dan is de 25kW van de BMW ten opzichte van de 30kW van de KTM haast dodelijk, maar dan hebben we het nog steeds over de G310R, de naked. BMW kan nog altijd beslissen er iets meer power uit te trekken voor de gekuipte versie.
Aangezien we daar toch nog niets over kunnen zeggen, stellen we vooral voor even lekker te gapen naar dit pocketracertje. Want daar leent ‘ie zich uitermate goed voor!