Een testexemplaar van wat naar verwachting de volgende generatie Royal Enfield Bullet 350 wordt, is gespot tijdens een test in India.
Royal Enfield heeft het zeker goed gedaan met zijn huidige modelreeks. De Continental GT en Interceptor 650, die in 2017 voor het eerst als wereldwijde modellen werden geïntroduceerd, stuwden de ooit obscure Indiase motorfietsfabrikant naar wereldwijd sterrendom. Nu, slechts een half decennium later, is het merk synoniem geworden voor voordelige, retro-geïnspireerde motoren.
Nieuwe Royal Enfield Hunter 350 ziet levenslicht in Thailand
Naast het vlaggenschip van het merk, de 650-serie, heeft het onlangs ook zijn 350-serie motorfietsen nieuw leven ingeblazen, te beginnen met de Meteor 350. De Meteor, die gebruik maakt van het J-platform van het merk, dient als het perfecte voorgerecht voor motorrijders die willen proeven van de cruiser lifestyle, maar nog niet klaar zijn om het grote geld te betalen voor zware cruisers met grote cilinderinhoud. Deze motorfiets werd kort daarna gevolgd door de Classic 350, een model dat een moderne heropleving was van de motorfiets die van Royal Enfield zo’n geliefd merk in India maakte.
Veel recenter draaide Royal Enfield het script om met de introductie van de Hunter 350 voor haar 350cc modellenreeks. Hoewel aangedreven door dezelfde motor als de Meteor en Classic, had de Hunter een veel sportievere ergonomie en een urban-scrambler vibe die zich onderscheidde van de rest van de 350 klasse. Royal Enfield toont nu geen tekenen van vertraging, want er wordt druk gespeculeerd dat het bedrijf werkt aan nog een revival in de 350cc klasse; de Bullet 350.
Gaadi Waadi, een Indiase auto- en motorpublicatie, plaatste onlangs een filmpje op Instagram (zie boven) waarop de volgende generatie Bullet 350 te zien is die in India op de openbare weg wordt getest. Het algemene uiterlijk en profiel van de motorfiets zijn nauw afgestemd op het huidige model, maar er zijn duidelijk een paar subtiele maar merkbare wijzigingen aangebracht. Het ronde achterlicht heeft de plaats ingenomen van het hoekige achterlicht, terwijl het ontwerp van het zadel en de handgreep iets anders zijn en er verfijnder uitzien. Bovendien heeft de ronde koplamp van het nieuwe model een vlakker uiterlijk dan de bolle lens van de oude.
De komende Bullet wordt ongetwijfeld gebouwd op het nieuwe J-platform van Royal Enfield, dat een nieuw dual-cradle frame heeft en een 349 cc lucht/oliegekoelde motor die in de Classic en Meteor 350 20 pk en 19 ft-lbs koppel levert. Voor een veiliger en aangenamer rijgedrag zijn ook de wielen, de vering en het remsysteem verbeterd ten opzichte van het vorige model.