Motorfabrikant Polaris heeft tijdens de Sturgis Motorcycle Rally van zich doen spreken. De Amerikaanse gigant, dat onder meer Victory en Indian onder haar vleugels heeft, presenteerde aldaar de Scout, een moderne versie van een motorfiets die een roemrijk verleden kent. De door Charles B. Franklin ontworpen Indian Scout zag het levenslicht in 1919 en is nu, haast een eeuw later, opnieuw uitgebracht door de Amerikanen. De moderne Scout maakt gebruik van een vloeistofgekoelde 1.133 cc V-twin, gelepeld in een aluminium frame, en levert een maximaal vermogen van honderd pk en een topkoppel van 98 Nm op. Rijklaar weegt de machine 255 kilo en dat valt alleszins mee voor een custom.
In het oog springend is uiteraard het massieve blok en het leren zadel van de Scout. De Indian heeft een zesversnellingsbak, ABS en kent een zadelhoogte van 643 millimeter. Bekend is gemaakt dat hij begin 2015 in Amerika te koop zal zijn in Thunder Black, Indian Motorcycle Red, Silver Smoke (mat) en Thunder Black Smoke (mat). Voor welke prijs is nog niet duidelijk. De eerste Europese ontmoeting met de Scout is op de Intermot (30 september tot en met 5 oktober).