Honda pakt hip motorfestijn Glemseck met beide handen aan om te laten zien cool het merk is. Daarvoor gebruikt het oude en nieuwe motoren. Niemand minder dan vijfvoudig wereldkampioen wegrace Mick Doohan nam deel aan de sprintwedstrijd over een achtste mijl. Hij deed dat op een door Honda Racing UK volledig aangepaste CB1000R. Het sprintmonster heeft Fireblade SP Öhlins vering, Akrapovic uitlaatsysteem, Brembo remmen, Rizoma lekkers, een prachtig kleurenschema, maar vooral een waanzinnig lange en vette swingarm. De motor weegt 212 kilo en produceert 143 pk.
Goldwing-special
Van een geheel ander kaliber is de CX500 van Michael van Libra Coachworks. De kale en strakke V-twin leent zich voor zelfbouwspecials. Dat geldt niet voor het complexe motoblok van de GL1000 (Goldwing), maar dat weerhield Nederlander Roy Holtman er niet van om een heerlijke naked op basis van de boxer te bouwen. Je ziet het er niet vanaf (en dat is juist het knappe), maar in de CB750 van Kaspeed Customs zit meer dan tweehonderd uur werk.
Monkey Tracker
Dat zelfs een Monkey als basis kan dienen voor een flattracker bewijst Kingston Customs. De Monkey Tracker heeft een aangepast frame, nieuw zadel, stuur, uitlaat, voetsteunen van een Elsinore 125 en een historisch verantwoord kleurenschema. Wat je op basis van een CB1000R en wat wrap-materiaal kunt maken, toont Jens Kratschmar met zijn opmerkelijke CB1000R Neo Daemon.
[justified_image_grid ids=27539,27540,27541,27542,27543,27544,27545,27546,27547,27548,27549,27550]