Dat Volkswagen-topman Martin Winterkorn ambitieus is mag duidelijk zijn, het concern integreerde dit jaar de merken Ducati, MAN en Porsche. Daarmee komt het aantal merken in het portfolio op twaalf. Volgens Winterkorn is dat voorlopig wel even genoeg, aldus onze collega’s van Autoweek.
In een soort automotive Blitzkrieg voegde het Volkswagen concern dit jaar de motorfietsfabrikant Ducati en vrachtwagenbouwer MAN toe aan het toch al goed gevulde merkenportfolio. Daarnaast werd de aankoop van Porsche afgerond, waardoor er nu twaalf labels aan de Wolfsburgse fabrikant toebehoren.
In het Duitse Handelsblatt liet topman Martin Winterkorn zich ontvallen dat het nu wel even klaar is. “We hebben op dit moment genoeg te doen met onze merken krijgen waar we willen zijn,” zo liet hij optekenen.
Daarmee spreekt hij geruchten tegen dat het merk z’n oog zou hebben laten vallen op het Maleisische Proton: "We moeten zeker groeien in Zuidoost Azië, maar dat betekent niet dat we Proton zullen opkopen, zoals sommigen speculeren."