Op de redactie maken we ons op voor – wellicht – de grootste introductie van het seizoen. Kawasaki verwacht ons namelijk aan de westkust van Portugal voor de eerste meters aan boord van de Kawasaki H2 SX. Testredacteur Nick Enghardt mag op, om en nabij Estoril de eerst test uitvoeren.
Druk op de ketel
Natuurlijk is een machine met drukvulling an sich al een heel bijzondere verschijning; op de hypersportieve H2 was dat al het geval, maar met deze H2 SX kan het pas echt zijn waarde bewijzen. In hoeverre is dit de ultieme toermachine? Dat is de vraag!
Don’t call it an H2!
Vooruit, het heet wel de H2, met als bijvoegsel Kawasaki’s noemer voor de sportieve crossover – SX. Desalniettemin benadrukt het groene merk maar wat graag dat de verschillen tussen de H2 en de H2 SX legio zijn, zeker meer dan op het eerste gezicht lijkt. De hypersport-H2 is een extreem exemplaar met bepaald niet veel comfort en een dorstig keeltje. Daar tegenover staat de H2 SX, die nog altijd sportief voor de dag dient te komen, maar dan in een praktisch jasje. Dat wil zeggen met een gematigdere geaardheid en hopelijk blijkt het ook een gematigder drinker…
Toeren… op Estoril?
In een bijzondere wending van het lot – ahum. – bleek er op de uitnodiging van Kawasaki te staan dat we ook het circuit van Estoril opgaan met de H2 SX. Ze benadrukken dat het nog altijd een toermachine is, maar biedt ons zo wel de kans zijn sportieve grenzen op te zoeken. Gelukkig staat er ook een speeltuin van bochtige wegen op de agenda langs de Portugese kustwegen; naar alle waarschijnlijkheid meer het thuis van de H2 SX. Al kan schijn bedriegen, natuurlijk.
Vraag het Nick
Wil je nog iets weten over deze Kawasaki H2 SX? Laat een reactie hieronder achter en Nick zoekt het persoonlijk voor je uit. Binnenkort zetten wij de eerste ervaringen online op MOTOR.nl. Het uitgebreide testverslag lees je in MOTO73 nummer 4.
Foto: Kawasaki