De mega-introductieweek is begonnen! Eddie rijdt over een paar dagen met de 2020 BMW F900R, de F900XR en de S1000XR, Nick met de 2020 KTM 1290 Super Duke R en Peter Politiek met de 2020 Honda Fireblade. Is dat alles? Nee, zeker niet want Ad vliegt donderdag naar het hopelijk warme en droge Sevilla in Spanje voor de eerste meter met de 2020 Kawasaki Ninja 1000SX. In het verleden heette deze sporttoerder Z1000SX maar vanaf 2020 luistert ‘ie naar Kawasaki Ninja 1000SX. Het benadrukt volgens de Japanners de sportieve kant van de sporttoerfiets.
Dat doet ook de nieuwe enkele uitlaatdemper, die twee kilo minder weegt dan de huidige dubbele dempers. De uiterst subtiele veranderingen in het lijnenspel en de LED-verlichting benadrukken eveneens de sportieve kant van de motorfiets. Met een ongewijzigde 142 pk en 111 Nm doet de 1043 cc zware vier-in-lijn ook een flinke duit in het sportieve zakje.
Dikker en breder
Om het toercomfort te verhogen van de Kawasaki Ninja 1000SX krijgt de passagier een dikker en breder zadel onder zijn gat geschoven. Voor toerplezier verhogende zaken als zijkoffers en verwarmde handvaten dien je extra in de portemonnee te tasten. Dat hoeft dan weer niet voor de cruise control, quickshifter en rijmodi. De gekozen rijmodus lees je tegenwoordig kleurrijk en haarscherp af in een TFT-dashboard.
Natuurlijk kun je jouw mobiele telefoon dankzij Kawasaki’s Rideology app koppelen aan de motorfiets. Je ziet dan op afstand de resterende hoeveelheid brandstof, de afgelegde afstand en het onderhoudsschema. De nieuwe Kawasaki staat in februari in drie verschillende kleurcombinaties in de showroom.
Vragen? Iemand?
Heb je specifieke vragen voor Ad over de 2020 Kawasaki Ninja 1000SX? Stel ze hieronder in de reacties. O ja, alles over de prijs vind je hier.