Vorig jaar zijn er nogal wat bezoekers van de TT geweest die erg lang onderweg zijn geweest op de laatste kilometers naar de parkeerplaats. We weten van iemand die op de dag van de race vanaf het Shell-tankstation op de A28 pas ruim anderhalf uur later zijn auto kon parkeren. Dat is natuurlijk volstrekt onacceptabel. Daarom is er door een groot aantal deskundigen kritisch gekeken naar de verkeersstromen op de toegangswegen. De overleggen hebben geleid tot een nieuw verkeersplan. De basis daarvan is een duidelijker scheiding van de verkeersstromen. Er wordt op borden goed aangegeven welke rijstrook men dient te volgen. Dat kan best een andere route opleveren dan je altijd gewend was te rijden. Hou niet vast aan je oude, vertrouwde route, maar volg de borden. Er wordt gehoopt het verkeer bij de afrit 31a (de afrit die rechtstreeks naar het circuit leidt) vlotter te kunnen verwerken door hier nu gebruik te maken van twee rijstroken(de bestaande rijstrook en de vluchtstrook). De rotonde aan het eind van de afrit kan ook linksom worden genomen.
Ter verhoging van de parkeercapaciteit is bij de oude Noordlus een nieuw parkeerterrein aangelegd waar 2500 auto’s een plekje kunnen vinden. Bezoekers van de vernieuwde taluds en de Stekkenwaltribune wordt aangeraden op de A28 de afritten 30 of 31 te nemen.
Voor motorrijders verandert er niets, zij hebben opnieuw de beschikking over hun ‘privé-toegangsweg’, die rechtstreeks naar de motorparkeerplaats achter de Haarbochttribune leidt.