De Aprilia Tuono V4 1100 lijkt klaar voor vleugels in het komende modeljaar. De adelaarsogen van GPone hebben de Italiaanse straatvechter betrapt tijdens een test. De Tuono was uitgerust met een door de MotoGP-geïnspireerd aerodynamisch pakket.
Rondje naar rondje reed de Aprilia Tuono V4 1100 op Imola met testrijder Lorenzo Savadori aan het stuur. Aprilia is meer dan waarschijnlijk bezig met het toevoegen van de aerodynamische hulpmiddelen. GHiertoe zijn ze gedwongen om gelijke tred te houden met Ducati. Die introduceerde onlangs de Streetfighter V4. Maar het lijkt of Aprilia een andere weg inslaat en kiest voor een ontwerp dat dichter bij hun MotoGP-project staat… Misschien wel te dichtbij.
Op de foto’s zie je dat Aprilia gebruik maakt van biplane-stijl winglets. Die zijn aan de voorkuip bevestigd in plaats van aan de zijkanten zoals eerder op de Aprilia RSV4 (de eerste superbike met winglets).
Als we het hebben over de opvolger van de Tuono of een Tuono me een opwaardering, moet je niet verbaasd zijn als Aprilia het aerodynamische pakket ook op de RSV4 installeert. Dan blijven de twee modellen visueel meer in lijn met elkaar.
GPone veronderstelt dat wat we hier zien een naakte versie zou kunnen zijn van de Aprilia RSV4 X. Dat is de krachtige variant van de superbike, samengesteld door de Aprilia Racing afdeling.
De hier getoonde motor druipt van de koolstofvezel en andere razendsnelle onderdelen. Maar omdat richtingaanwijzers en koplamp ontbreken, moet je je afvragen of dit wel een straatlegale machine voor de toekomst is.