De Piaggio Group (en dan met name Vespa) en de goede doelen-organisatie (RED) hebben hun partnerschap vernieuwd voor de periode 2024-2025. Jaarlijks komen beide organisaties op 1 december, World AIDS Day, samen. Dit jaar zal er daarom om 17.00 uur een bijzondere bijeenkomst plaats in de Motoplex in Milaan.
Daarnaast lanceren de bedrijven vanaf mei 2024 een kleding- en accessoire lijn, die verkrijgbaar is in de flagship stores van de groep en online. De onmiskenbare Vespa-stijl-kledingcollectie bestaat uit een comfortabele hoodie van katoen, een waterdichte jas en een T-shirt. Al deze kleding komt in de iconische rode kleur van (RED). Als aanvulling op het assortiment is er ook een collectie accessoires, variërend van een mok tot een waterfles en een helm. Vespa doneert een deel van de opbrengst van de verkoop van deze speciale collectie aan (RED).
Disney Mickey Mouse Edition by Vespa ter ere van 100 jaar Disney
(RED) is door Bono & Bobby Shriver opgericht in 2006. De organisatie werkt samen met ’s werelds meest iconische merken om unieke producten te creëren. Het geld wat ze hiermee ophalen gebruiken ze voor de strijd tegen AIDS en wereldwijde pandemieën. De samenwerking tussen Vespa en (RED) startte in 2016 en heeft tot verschillende rode producten geleid. Je kan hierbij denken aan de Vespa 946 RED, Vespa Primavera RED, Vespa Electrica RED, en een assortiment merchandise.
Tijdens de samenwerking met (RED) hebben Vespa-klanten van over de hele wereld een essentiële rol gespeeld in de strijd tegen AIDS. Hierbij is namelijk meer dan 1,5 miljoen dollar (1,37 miljoen euro) ingezameld voor het Global Fund, het wereldwijde fonds ter bestrijding van AIDS, tuberculose en malaria.