Toegeven, Valerio Aiello – en zijn team – heeft zich echt overtroffen met de Honda CB4X-concept. De motor ziet er sinister, snel en toch ook comfortabel uit. Met z’n enkelzijdige achterbrug, sportieve 17″ banden voor en achter en een agressief breed stuur staat de Honda CB4X te trappelen om bocht na bocht aan te vallen.
Dat agressie best gepaard kan gaan met comfort bewijzen de ruime rijwielmaten, royale windbescherming en het soepele viercilinder blok voor.
De details beloven veel. De ingetogen achterzijde, de dubbele uitlaat van SC-Project, de kleine LED koplampen. Het belooft allemaal veel goeds als Honda erin slaagt zulke details te behouden in de productieversie.
Aan de andere kant: de geschiedenis leert dat Honda de ideeënrijkdom van het R&D-centrum in Rome nog wel eens in de kast laat liggen. Maar mogelijk dat het succes van de X-ADV het hoge management in Japan op andere gedachten heeft gebracht.
Wat een onding 😮 en waar blijft trouwens de toermachine met het 1000cc blok van de Africa Twin? Daar waren geruchten over en zitten veel Deauville rijders op te wachten. Niet iedereen wil een Goldwing die de prijs van een auto overstijgt 😮