Het Chinese bedrijf Jiajue onthult twee nieuwe modellen: een vage retro-naked, de CN800-Zhen en een sportmotor voor op de weg, de CNR800-Rui. De 800 in de naam duidt op de cilinderinhoud: een 800cc-vier-in-lijn. Ze zijn nog niet op de markt gebracht, maar dat zal niet lang meer duren.
In Frankrijk verhogen ze de max snelheid om mensen langzamer te laten rijden
De Zhen heeft op zijn zachtst gezegd veel gemeen met de Honda CB-R. De Rui lijkt opmerkelijk veel op de Honda CBR-R. Er zijn motorrijders die spugen van dergelijke na-aperij, maar er zijn ook motorrijders die zo’n prestatie wel begrijpen. Het is duidelijk dat, ondanks de gelijkenissen in de lijnen, de motoren ontworpen zijn voor andere doelen dan de Japanse “originelen”.
Het 800cc-blok (796 cc om precies te zijn) is een watergekoelde, 16 kleppen tellende vier-in-lijn. Het blok heeft een maximumvermogen van 117 pk (86 kW) en ontwikkelt een maximumkoppel van 93 Nm bij 9.500 tpm. De motoren gebruiken KYB-schokdempers, NISSIN-remklauwen met ABS voor en achter. In feite spreek je dan over een meer dan behoorlijke uitrusting, zeker in verhouding tot de prijs die tussen de 4.200 en 5.600 euro zal liggen. Op dit moment is er nog niets bekend over de marketing.