Tegenwoordig kun je als merk niet achterblijven; je moet je nieuwe modellen wel teasen! Dus doet Victory ook maar mee, en wel met de Victory Octane, zoals het model in de korte video genoemd wordt. Je ziet van alles, maar wat vage detailshots daargelaten zie je eigenlijk gewoon helemaal niets. Hieronder staat de video in zijn volle – 8 seconden durende – glorie.
Al zegt de video niets, de voorgeschiedenis maakt de optelsom van 1 + 1 wel heel gemakkelijk, want de uitkomst daarvan blijft altijd nog 2. Victory lanceerde de afgelopen tijd twee ontwerpstudies met de namen Ignition en Combustion. Ontsteking en verbranding dus. De naam Octane past best aardig in dat rijtje van coole autotechniek gerelateerde namen, toch?
Overigens is het zestig graden V-twinblok uit de Combustion en Ignition hetzelfde blok als werd toegepast in de door Roland Sands ontworpen Victory Project 156, waarmee Victory Racing deelnam aan de Pikes Peak International Hill Climb. En al ging dat niet geheel volgens plan, het wekt wel mede de indruk dat de Victory Octane meer in de categorie ‘power cruiser’ zal passen, dan het hokje ‘chopper’ of ‘custom’.
Kort om, motoren als de Ducati (X)Diavel en de Yamaha VMAX kunnen hun borst wel nat maken.