Foto: Suzuki
V-twin plezier voor iedereen. Dat is het motto dat Suzuki hanteert voor de SV650. De vernieuwde SV is met liefst 140 onderdelen veranderd en weegt 8 kilogram minder dan het vorige model. Naast het behalen van de Euro4-norm, levert het 645cc vloeistofgekoelde v-twinblok meer koppel onder- en middenin het toerenbereik. Verder zou de motor vloeiender lopen bij hoge toeren. De SV levert zo’n 75 pk bij 8.400 toeren en 64 Nm bij 6.400 tpm. Suzuki heeft het blok van binnuit bijna geheel gereviseerd. Nieuwe cilinderkoppen, zuigers en Dual Spark Technologie dragen allemaal bij aan het verbeterde vermogen. Hetzelfde gaat op voor de verbeterde injectie, het aangepaste gasklephuis en het uitlaatsysteem.
Met het nieuwe lagetoeren-hulpsysteem is de handelbaarheid onderin het bereik stukken beter. Wanneer de motor gestart wordt of met een laag toerental rijdt geeft de tpmsensor een seintje aan het ISC (lagesnelheidscontrole). Dit ISC pompt dan automatisch het toerental wat op waardoor het lastiger wordt om de motor af te laten slaan en filerijden dus makkelijker wordt.
De SV650 is verder een stukje smaller geworden. In wit, blauw, rood en zwart verkrijgbaar en komt met een 13.8L brandstoftank voor de Europese markt beschikbaar.