Het zal je niet ontgaan zijn, maar de afgelopen vier dagen vond de MOTORbeurs plaats in Utrecht. En gelukkig is die prima verlopen, met nog meer bezoekers dan de vorige editie. MBU trok in 2015 maar liefst 96.622 bezoekers. Op donderdag en vrijdag waren er al ruim vierduizend bezoekers meer geregistreerd. In het weekend werd ook een plus behaald, van tweeduizend. De drukte in de zes volle hallen was vooral goed meetbaar tijdens de runs van de Kawasaki H2R in de WalHALlia. Op het moment dat de oorverdovende schreeuw van de vierpitter (130 dB!) hal 7 vulde, stonden honderden mensen samen op enkele vierkante meters te kijken naar deze indrukwekkende dyno-run.
De stijging van het aantal bezoekers trekt de lijn door van de verkoop van nieuwe motoren in 2014, die ook pluste. Het lijkt erop dat er langzaam, maar zeker meer belangstelling ontstaat voor motorrijden. Ook bij het algemene publiek. Anne-Marie Vos, marktmanager van Jaarbeurs Utrecht, zag eveneens een opvallend gegeven tijdens de afgelopen vier dagen. ‘Prachtig om te zien dat motorrijden weer zo in de lift zit. Daarnaast viel me op dat de gemiddelde leeftijd van de bezoekers veel lager is dan ik in de vorige jaren heb gezien. Ik zag weer heel veel vriendengroepjes lopen van jonge jongens en meiden.’
Foto’s: MOTORbeurs Utrecht
[justified_image_grid ids=21736,21737,21738,21739,21740,21741,21742,21743,21744,21745]