Het mag dan een hypermoderne, elektrische motorfiets zijn, het oude merk Saroléa is net zo Belgisch als het evenement zelf en aangezien geen enkel land zonder vaderlandsliefde is, moet je het de Belgen maar vergeven dat ze op een klassieker evenement van formaat, de Saroléa SP7 als eregast binnenhalen.
En waarom ook niet? Het evenement Bikers’ Classics is verworden van een demo met klassieke ex-GP machines en hun rijders, tot een van de grootste klassiekerevenementen ter wereld waar je ook zelf met je klassieker de baan op kunt en waar ondertussen een dermate breed programma is opgezet, dat de oorspronkelijke demo’s nog maar een klein deel van het hele gebeuren uitmaken.
Een evenement van formaat met een hoeveelheid legendarische motorfietsen (en rijders) waar je duizelig van wordt en dat bovendien op een van de mooiste circuits ter wereld.
En als je het vanuit dat licht beschouwt, is de Saroléa SP7 de perfecte ambassadeur die historie en toekomst verenigd. De elektrische motorfiets maakte enkele weken terug zijn opwachting in de Isle of Man TT en zette zichzelf meteen op de kaart als snelste Europese machine in de TT Zero klasse en bovendien als snelste nieuwe elektrische motorfiets in 2014, waarbij en passant als een van de weinige teams het 90 mijl per uur-record werd verbroken.
Het merk Saroléa zelf stamt al uit 1850 en laat zich noteren als eerste Belgische motormerk.
Bron en foto’s: www.bikersclassics.be