RGNT heeft een lange weg afgelegd sinds 2019, maar hun motorfietsen zijn nu beschikbaar voor aankoop.
Het basismodel van RGNT is de No. 1 – Classic, een eerbetoon aan straatfietsen uit de jaren zestig en zeventig, ;’gemaakt in Zweden voor de individuele urbanist.’ Zoals alle RGNT-modellen, worden deze fietsen met de hand gebouwd in Kungsbacka, Zweden. Het RGNT-team lijkt zich evenveel zorgen te maken over de filosofie achter hun fietsen als over de techniek, zoals blijkt uit deze video.
Draadspaakwielen, stereoschokdempers, een eenvoudig buizenframe en een namaak benzinetank geven de Nr. 1 zijn vintage uiterlijk, hoewel zelfs een toevallige toeschouwer de ontbrekende motor en uitlaatpijpen zal opmerken. In plaats daarvan herbergt het frame van de No. 1 een grote accu. Een naafmotor drijft het achterwiel aan.
RGNT claimt een topsnelheid van 125 km/u, een actieradius van 120 km en een oplaadtijd van drie en een half uur om de batterij van 20 procent naar 80 procent op te laden. De oplaadtijd van leeg naar vol bedraagt zes en een half uur. De lithium-ion batterij heeft een vermogen van 88 V/7,7 kWh en het piekvermogen van de motor bedraagt maximaal 11 kW (8,5 kW continu). Het hele pakket heeft een opgegeven gewicht van 160 kilo.
Het is je misschien opgevallen dat RGNT-motorfietsen geen voetbediening hebben, maar alleen voetsteunen. Er zijn geen versnellingen om te schakelen, dus er is geen behoefte aan een versnellingspook of koppelingshendel. De gekoppelde J. Juan-remmen worden met de hand bediend.
De site van RGNT zegt dat ‘terwijl we ons esthetisch het verleden herinneren, kijken we technologisch vooruit.’ Onder de throwback styling van deze motorfietsen, bouwt RGNT een overvloed van technologie en connectiviteit. Een 7-inch touchscreen display zit achter de koplamp. Vanaf het dashboard heb je toegang tot navigatie, instellingen, details over de prestaties van de motor, het batterijniveau en nog veel meer. Over the air (OTA)-updates en cloudconnectiviteit worden gebruikt om de motoren indien nodig bij te werken.
RGNT heeft een dealer in Nederland: Electric Motorbikes. Alle modellen hebben een garantie van twee jaar of 30.000 kilometer. De Scrambler kost volgens de RGNT-site € 13.495,-, de Classic 1.000 euro minder.