In Nederland komen motoren als Honda’s MSX125 – maar sowieso de 125cc-motor – niet zo van de grond. In omringende landen mag je al een stuk eerder aan het A1-rijbewijs dan in Nederland. De MSX of GROM doet het daar dus veel beter.
Maar vinden we de A1-legale MSX125 daarom minder leuk? En zouden er niet dolgraag eens mee op een kartbaan spelen? Beide vragen worden opgevolgd door een luidkeels gebrul; Allicht vinden we die wel leuk en sowieso melden we ons met plezier op welke kartbaan dan ook!
En nu heeft Honda gehoor gegeven aan die drang, met samenwerking van Honda’s raceafdeling zelfs. Dan weet je dat het serieus is. De HRC MSX125 is dan ook niet enkel sticker-tuning. Het apparaatje wordt behoorlijk serieus aangepast. Een volledig uitlaatsysteem, ontsteking met wisselbare mappings en – hou je vast – zelfs een pit limiter is aanwezig!
GAAN MET DAT DING
Daar houdt het niet op trouwens, want aan de achterzijde treffen we een schokbreker van Öhlins en ook de voorvork zal wellicht wat bewerkt zijn. Remschakelsetje om de racehouding af te maken en gaan met dat ding.
Overigens weinig duidelijkheid over een productiemodel, maar wellicht dat HRC de tuningsdelen an sich leverbaar gaat maken voor de liefhebber. De Brits/Thaise firma Tyga Performance heeft de schokbreker ontwikkeld in samenwerking met Öhlins.
De schokbreker kun je sowieso al bestellen dus, zij het voor één achtste van de prijs van een hele MSX, wat toch wel pijnlijk duur is. Laat hem via HRC leveren en je bent waarschijnlijk nog wel wat meer kwijt.