Komende week is het eindelijk zover! Dan rijdt onze Ad met de Kawasaki Z H2. De meest radicale, technisch geavanceerde en krachtigste Z ooit. De 998 cc zware vier-in-lijn met compressor is goed voor – hou je letterlijk en figuurlijk goed vast – 200 pk en 137 Nm.
Kawasaki heeft een reputatie opgebouwd als het om woeste motoren gaat en met deze Z H2 bevestigt het dat nog maar eens keer. Om al het brute vermogen te beteugelen beschikt de groene naked natuurlijk over de nodige elektronische hulpmiddelen. De Z H2 beschikt onder meer over: tractiecontrole, intelligent antiblokkeersysteem, cornering management, selecteerbare rijmodi en wheelie control.
Trellis frame
Het lijkt alle hens aan dek bij de Z H2, maar volgens Kawasaki maakt de allround beheersbaarheid hem toegankelijk voor een breder publiek. Voor het rijwielgedeelte grijpt Kawasaki terug op het vertrouwde Trellis- buizenframe. Brembo M4 remmen en een Showa BPF voorvork maken het rijwielgedeelte af.
De Z H2 heeft rondom LED verlichting, een TFT-scherm, quickshifter en cruise control. Dankzij Bluetooth connectiviteit en de Rideology App kan je als rijder communiceren met je machine. Zo blijf je – via het scherm van een smartphone – op de hoogte van de rit- en motorinformatie. De Z H2 staat medio februari 2020 in de showroom in drie verschillende kleurcombinaties.
Ultieme Z
Toen de vier-in-lijn met compressor in 2015 zijn opwachting maakte in de spectaculaire H2 konden we nooit vermoeden dat het ooit een naked zou aandrijven. In de H2R leverde het volgens opgave nota bene meer dan driehonderd pk. Het maakt de Kawasaki Z H2 in een klap het vlaggenschip van de Z-reeks.
Vragen?
Stel ze hieronder en Ad zal ze beantwoorden voor je.