Wat wij tot nu toe weten is dat de Royal Enfield Scram 411 is uitgerust met het zelfde 411cc-blok als de Himalayan. Ook zal de Scram waarschijnlijk minder kosten dan de dual-purpose adventure.
Royal Enfield werkt aan een reeks nieuwe motorfietsen en de eerste in de rij die debuteert is de Scram 411. De Royal Enfield Scram 411 heeft de afgelopen maanden al meerdere keren testritten op de openbare weg gemaakt. Het is in wezen een meer op de weg gerichte versie van de met succes ontvangen Himalayan. Deze dual-purpose adventure-tourer staat bekend om zijn on- en off-road capaciteiten, maar de Scram 411 zal zich richten op klanten die een motorfiets willen hebben voor op het asfalt. De Scram 411 wordt aangeboden in meerdere kleurenschema’s en heeft een rond gevormde koplamp maar mist de ruit, het bagagerek en de metalen tankbeugels waarmee de Himalayan wordt geleverd.
Royal Enfield Interceptor 650/ Continental GT 650 Anniversary
Een ander belangrijk verschil is dat de Royal Enfield Scram 411 een 19-inch voorwiel heeft in tegenstelling tot de 21-inch in de Himalayan. Het achterwiel meet nog steeds 17 inch en heeft spaakvelgen. Wat de prestaties betreft, zal de 411cc-luchtgekoelde SOHC niet verrassen met een maximumvermogen van 24,3 pk en een maximumkoppel van 32 Nm. Het blok is gekoppeld aan een vijfversnellingsbak. De ophanging wordt verzorgd door een telescoop aan de voorzijde en een monoshock aan de achterzijde.
Wat de remmen betreft, gebruik Royal Enfield een 300mm-schijf voor en een 240mm-schijf achter met standaard ABS. In India verwachten ze dat Royal Enfield in de tweede helft van dit jaar de Hunter 350 op de markt zal brengen, terwijl eind 2022 een 650cc-motorfiets zijn wereldwijde debuut gaat maken.