Als je een caféracer of scrambler, of zelfs een gewoon een wat oudere motor hebt, ben je bij gebrek aan beter aangewezen op diagonaalbanden. Diagonaalbanden zijn structureel sterker, maar een radiaalband zal door zijn constructie meer vervormen en dus een beter contact houden met wegdek, wat meer grip geeft.
Continental duikt nu in dat gat in de markt en gaat hun veelgebruikte RoadAttack2 ook in de bandmaten 100/90-18 en 130/80-17 leveren. Het Duitse merk is daarmee de eerste die radiaalbanden in dergelijke maten levert. Ze richten zich specifiek op de Triumph Thruxton, die retro looks combineert met sportieve aspiraties, maar vooralsnog dus nog niet met banden die aan die verwachting kunnen voldoen.
Het is wel interessant dat juist het Duitse Continental als eerste met diagonaal banden voor de Thruxton en vergelijkbare motoren komt, terwijl Britse fabrikanten als Avon en Dunlop zich er niet aan wagen. Overigens is het sowieso maar de vraag of alle merken zich nu op dezelfde markt gaan wagen, maar aangezien caféracers helemaal in zijn, lijkt het een logische keuze.