De Indian Chief, Springfield en Roadmaster zijn voor 2019 ook verrijkt met nieuwe techniek.
We kijken natuurlijk allemaal uit naar de FTR1200, en dan meer vanwege de vraag: hoe dirt track is ie? Inmiddels staat ook de Scout klaar voor motorseizoen 2019, met nieuwe kleuren en een USB-slot. Maar hoe zit het met de zware, grote Indians? Nou, Indian heeft niet stil gezeten. Zelfs heel goed geluisterd naar de berijders van zware Indians. En dat resulteerde in subtiele verbeteringen.
Allereerst het blok. De Thunder Stroke van 1.811 cc heeft drie mappings gekregen waaruit je kunt kiezen: Tour (met vlotte gasrespons, Standard (voor elk wat wils) en Sport (de meest snelle en direct op het gas reagerende instelling). Om staand voor het stoplicht oid oververhitting van het blok op bedrijfstemperatuur te voorkomen, schakelt de achterste cilinder bij temperaturen boven 15 graden automatisch uit. Die cilinder is weer bij de ls zodra je gauw geeft. De oplossing is niet alleen beter voor het blok, maar menig motorrijder zal in de zomer ook maar wat blij zijn met wat minder hitte van het blok.
De stroomlijn van de Roadmaster is opnieuw uitgedokterd waardoor de rijwind nog minder vat heeft op de man of vrouw aan het stuur. Overigens kun je de mate van rijwind op het bovenlijf zelf instellen. Deze innovatie staat ook ter beschikking voor oudere Roadmasters.
Ook het audiosysteem is verrijkt met een volledig aanpasbare dynamische equalizer. Het geluidsniveau neemt toe naarmate de snelheid – en de ruis – hoger wordt.
De Chief en de Springfield is ook verkrijgbaar als Dark Horse uitvoering, met zwarte afwerkingen op het carter en uitlaat in combinatie met zwarte zijtassen. Daarbij is gezorgd door een nieuw 19 inch voorwiel en ontbreekt de indiaan op het voorspatbord niet.