In een recent interview benadrukt Triumph-productmanager Steve Sargent de grote voordelen van deelname aan Moto2. Een weg die, naast ‘promotie’ voor het merk, een enorme vooruitgang mogelijk maakt op het gebied van ontwerp en ontwikkeling van de volgende motorfietsen die in Hinckley worden gemaakt
Triumph – bezig met Moto2, SuperSport, motorcross en enduro – sluit 2022 ‘tevreden’ af met de behaalde resultaten. Dit werd onderstreept door Steve Sargent zelf, productmanager van Triumph, die in een recent interview op crash.net onder meer melding maakt van de doelen van Triumph in competities. ’Qua budget – Sargent specificeerde het meteen – willen we meedoen, maar alle investeringen, de kosten van de kampioenschappen en de geleverde inspanningen in Research & Development moeten terug. Op dit moment concentreren we ons op Moto2, SuperSport, motorcross en enduro. Mar wat we vooral willen is meer motorfietsen verkopen’.
Triumph test duurzame brandstoffen voor een groenere toekomst
Bijzonder nuttig in die zin is de Moto2 geweest, die in de landen waar het wordt gevolgd, de belangstelling voor de motorfietsen van Hinckley heeft vergroot: ‘Ik denk niet dat er een andere categorie in het motorrijden is waar je kunt laten zien hoe je een competitieve racemotor maakt, een motor die door zoveel coureurs tot het uiterste wordt gebruikt en tegelijkertijd ook een betrouwbare motor is’, legt Sargent uit, waarmee hij het nut van de concurrentie op ontwerpniveau benadrukte. ‘Veel van wat we leren helpt ons bij het ontwikkelen van de Moto2-motor, maar suggereert tegelijkertijd wat we kunnen toepassen op de standaard driecilinder. Op de nieuwe Triple Street zijn onze ingenieurs van 123 naar 130 pk gegaan met behulp van de meeste componenten die in de afgelopen drie Moto2-seizoenen zijn getest, componenten waarvan we weten dat ze zonder problemen regelmatig boven de 15.000 tpm kunnen draaien.’