Dit is een persbericht. De redactie van MOTOR.nl is dus niet verantwoordelijk voor de inhoud. Heb je zelf een persbericht dat je graag op MOTOR.nl ziet? Dan mail je deze naar redactie@www.motor.nl.
De Vespa World Days in Mantua vormden het décor van de grootste Vespa Club rally die ooit is georganiseerd in de bijna 70-jarige geschiedenis van het welbekende merk. Ruim 10.000 Vespa-fans en vele duizenden Vespa’s namen bezit van de stad in Lombardijen. De periode van 12 tot en met 15 juni stond in het teken van feestvieren, vriendschap en liefde voorliefde voor ’s werelds populairste scooter.
De kick-off van de viering was toevertrouwd aan de Aprilia Superbike-coureurs Marco Melandri en Sylvain Guintoli die zich mengden onder de Vespa-fans uit 32 landen die ter gelegenheid van de officiële viering van het Mantua Motoplex bijeen waren gekomen.
Motoplex is de eerste nieuwe concept store die is bedoeld voor iedereen die gek is op tweewielers en die een blik gunt op de toekomst van de Piaggio Group. Motoplex is in feite niet alleen een eerbetoon aan de belangrijkste merken van de Group, zoals Vespa, Piaggio, Aprilia en Moto Guzzi, maar ook aan de miljoenen eigenaren, klanten en fans wereldwijd. Niet alleen een winkel en een showroom maar ook een volwaardig aandachtsplatform voor liefhebbers van scooters en motorfietsen met een oppervlakte van 1.300m2, een tentoonstelling van 46 voertuigen, twee echte ‘lounges’ met stoelen en grote videoschermen, een bar en de mogelijkheid om evenementen live op twee levensgrote videowalls te volgen.
De sprankelende Motoplex-store die zijn deuren op 13 juni heeft geopend met een grote party voor duizenden Vespa-liefhebbers die bijeen waren voor de Vespa World Days, is een eerste voorbeeld hoe in de toekomst Piaggio Group-dealers over de gehele wereld er uit zullen zien. Niet alleen in Europa waar de Group marktleider is, maar ook in de V.S. (waar de Vespa de populairste scooter is) en op verre markten zoals Vietnam, India, Zuidoost Azië. In die regio is de industriële en commerciële aanwezigheid van de Piaggio Group de laatste Jaren enorm toegenomen, als een authentiek bewijs van ‘Made in Italy’, een gevestigde reputatie dankzij de beroemdheid, de vormgeving en de technologie.
“Piaggio laat met Motoplex zien dat met onze sterke merken een fantastische winkelbeleving voor de consument neergezet kan worden. Motoplex is een voorbeeld qua uitstraling, ook voor onze markt al verwachten we niet op korte termijn eigen winkels in de Benelux te hebben,” aldus Alex van den Hoff, Country Manager van Piaggio Vespa B.V. voor de Benelux.