Volgende week maandag reist MotorNL af naar Zuid-Frankrijk voor de introductie van de Zero SR/S. Maar op het internet vonden we al een gelekte video.
De nieuwe elektrische Zero sporttoer is sterk geënt op de huidige SR/F naked roadster – uitgerust met dezelfde ZF75-10 motor, ZF14.4kWh lithium-ion accu, Cypher III besturingssysteem en Bosch Motorcycle Stability Control (MSC). In de SR/S is dat allemaal verpakt in een gelikte stroomlijn. Dat betekent dat jewanneer je aan het gas draait, je bijna 190 Nm en 110 pk voor je kiezen krijgt.
Buiten dat krijgt de SR/S hetzelfde kleur TFT-dashboard en meerdere rijmodi, evenals een app voor je smartphone om ideale instellingen te configureren.
Beide modellen verschillen vooral op ergonomisch vlak. Ondanks dat Zero beweert dat de SR/S een sportmotor is, staat het stuur wat hoger dan op een sportmotor voor een wat meer ontspannen rijhouding.
Volgens eigen zeggen is de actieradius op de snelweg door de stroomlijn met 13% verbeterd. Dat zou neerkomen op een afstand van on en nabij de 180 km. De SR/F haalt zo’n 160 km op volle accu’s. De duo komt er op de SR/S genadiger af dan op de SR/DF: het duozadel is forser en biedt meer comfort.
Vanaf volgende week maandag weten we meer over de nieuwe Zero SR/S.