Ook Kawasaki heeft haar eerste modellen voor het nieuwe jaar getoond. Zo heeft de drie jaar oude Z1000SX een opfrisbeurt gekregen van de mannen (en vrouwen) uit Kobe. Een groot pluspunt is dat de sporttoerder nu kan terugvallen op Kawasaki’s traction control-systeem, waarbij je drie verschillende standen kunt gebruiken. En dat alles is ook nog eens aangevuld met twee extra mappings (full en low power) voor het motorblok.
Andere aanpassingen zijn onder meer een nieuwe airbox en luchtinlaatsysteem, om je nog meer te laten genieten van het prachtige, huilende inlaatgeluid. Ook de voorvork is voorzien van herziene instellingen en worden nu door de Tokico monobloc remklauwen (ook nieuw) aangestuurd door een radiale rempomp. Uiteraard is deze krachtige viercilinder te koop met ABS.
Gemak dient de mens, dat blijken ze ook bij Kawa te snappen. Daarom is de veervoorspanning van de achterschokbreker nu gemakkelijk te wijzigen met een stelknop. En dat alles is verpakt in een nieuw design, dat geaccentueerd wordt door de optionele kofferset. Deze is in kleur meegespoten en biedt je in totaal 56 liter aan inhoud. Hij is nu te openen met de contactsleutel, ook weer om het je net even wat gemakkelijker te maken.