In de categorie ‘wie het kleine niet eert…’ presenteren wij hierbij de nieuwe SH300i. Hoewel klein, er zijn inmiddels al meer dan een miljoen SH-scooters verkocht. In Europa! Ja, dat kunnen er niet veel zeggen…
Met al het kuipwerk is het ietwat lastig waar te nemen, maar toch is het bodywork van de 2015 SH300i flink op de schop gegaan. En datzelfde geldt voor het naar 1438 mm verlengde frame. Hierdoor is de opbergruimte onder het zadel flink vergroot en biedt nu gemakkelijk ruimte aan een integraalhelm. Honda claimt dat, ondanks het langere frame, de rijeigenschappen nog steeds ‘dik in orde’ zijn.
Ook het motorblok mogen we niet vergeten. De 279cc, vloeistofgekoelde eencilinder is namelijk Honda’s eerste blok dat onder de strenge Euro 4-norm valt. Desondanks is het koppel onderin en in het middengebied toegenomen. Verder is de LED-verlichting aan de voor- en achterkant nieuw, net als de Smart Key waardoor de kans op diefstal weer een stuk kleiner geworden is.
Zo kan de SH300i pas gestart worden als de sleutel zich binnen twee meter van de scooter bevindt. Sterker nog, ook het zadel wil niet open als je niet dichtbij genoeg bent met die sleutel. Verder ging het gewicht met één kilo naar beneden (169 kilo) en is ABS standaard op zowel de voor- als achterrem.
Zoals je mag verwachten is de range met accessoires serieus. Denk daarbij aan onder andere verwarmde handvaten en veel grotere koffers. De SH wordt leverbaar in pearl cool white, pearl nightstar black, matt cynos grey metallic, moondust silver metallic, pearl siena red en pearl pacific blue.
De prijs is nog niet bekend.