Triotest budget bikes
Breedgeschouderd en volledig aangekleed is de Suzuki Bandit 650SA al jaren het sprekende voorbeeld van de budgettair zeer aantrekkelijke lichte viercilinder. We nemen de Honda CB650F en de Kawasaki Z800e, die respectievelijk precies € 1000 en € 2000 duurder zijn, mee aan de hand van de Bandit. Hoe betalen die duizendstappen zich uit in prijs-kwaliteitverhouding?
Ducati World Week
Iedere twee jaar viert Ducati haar eigen beach party. De ingrediënten: motoren, een badplaats, een circuit en duizenden liefhebbers. Laat het maar aan Ducati over om een feestje te bouwen.
Introductie: Indian Scout
Fabrikanten gaan er maar al te graag prat op dat ze bij het introduceren van een nieuwe motor een compleet nieuwe klasse hebben uitgevonden. Met de plotselinge introductie van de Scout mag Indian zich dat voorrecht daadwerkelijk toe-eigenen. Want hoe eigenzinnig is dit powercruisertje wel niet?
MotoGP Indianapolis
Als je je werk op school zonder fouten uitvoert, krijg je een tien. Marc Marquez heeft zijn schooltijd er al op zitten. De pas 21-jarige Spanjaard toont zijn kunnen op de GP-circuits. Dit jaar is hij daarop met een perfecte serie bezig. In Indianapolis scoorde hij bij zijn tiende start zijn tiende zege. Dus verdient Marc als rapportcijfer ook een tien! Aan die unieke serie lijkt nog geen einde te komen, dus is het wachten op de griffel!
Introductie KTM RC125
De RC125 krijgt bij zijn geboorte een flink zware missie mee: maak motorrijden weer sexy onder jongeren. Of deze kleine sportieveling een frisse wind door de ingedutte motorwereld kan laten waaien, moet blijken uit de eerste kilometers die we in Oostenrijk maken. Tijd om achter het kuipruitje weg te duiken en het blokje te laten loeien.
WK Trial en Toni Bou
In de geschiedenis van het wereldkampioenschap trial zijn er een paar rijders geweest die diverse wereldtitels hebben behaald, maar niemand is ooit zo succesvol geweest als de 27-jarige Spanjaard Toni Bou.
Marathonmotor
De één vindt hem mooi, de ander lelijk. De reacties op de Yamaha XJR1300 van Dennis Gerritzen lopen behoorlijk uiteen. Het maakt Dennis niet uit, hij vindt zelf dat hij een prachtige motor heeft, die ook nog eens door en door betrouwbaar blijkt te zijn.