In 2021 krijgen de Kawasaki Ninja ZX-10R en ZX-10RR een nieuwe kuip, met een scherpere neus, geïnspireerd op de H2. De vier-in-line viercilinder is gehomologeerd voor Euro5. Het maximale vermogen is vrijwel onveranderd.
Dat er een nieuwe versie van de Kawasaki Ninja ZX-10R onderweg was, is oud nieuws. Maar het nieuws nu ook vrijwel officieel. Dit wordt bevestigd door de goedkeuringsdocumenten voor de motor die Kawasaki heeft ingediend bij de Australische afdeling Infrastructuur, Transport, Steden en Regionale Ontwikkeling. De goedkeuringsaanvraag werd in augustus ingediend en ging vergezeld van een verbod op openbaarmaking tot 1 november. Op dat moment had Kawasaki waarschijnlijk nog geen beslissing genomen over op welke datum de presentatie van het nieuwe model zou moeten plaatsvinden. Dat is nu ook bekend: 23 november.
De homologatiedocumenten onthullen de komst van de nieuwe Kawasaki Ninja ZX-10RR en de meer agressieve ZX-10RR. Beide hebben een nieuwe kuip, evenals een aantal upgrades van het blok om het te laten voldoen aan de Euro5-normen. De documenten bevatten afbeeldingen in lage resolutie van elk model. Hoewel de foto’s erg klein zijn, krijgen we wel een idee van de nieuwe 2021 ZX-10R-modellen.
Kawasaki ZX-10R – Marathonmotor
Op de foto’s zie je dat de nieuwe versie van de Kawasaki Ninja ZX-10R superbike een scherpere neus heeft, geïnspireerd op de H2, met kleinere koplampen (waarschijnlijk led). De richtingaanwijzers blijven geïntegreerd in de spiegels. Achter de kuip is een nieuw scherm te zien, waarschijnlijk een kleuren tft-scherm. De stroomlijndelen aan de zijkanten zijn ook nieuw, met een enkele grote opening. Uit de foto’s blijkt ook dat beide kleuren een matte afwerking hebben, met zwart voor de ZX-10R en groen voor de ZX-10RR. Maar het is niet uitgesloten dat er andere kleuren met een glanzende afwerking zullen zijn.