QJ Motor is naast CFMoto inmiddels een bekend Chinees merk dat zijn vleugels heeft uitgeslagen naar Europa. Dit is deels te danken aan de productie van middenklasse motorfietsen. En het QJ Motor-middensegment wordt dit jaar uitgebreid met twee nieuwe trail-modellen. De QJ Motor SRT 700 en QJ Motor SRT 700 X komen dit jaar naar Europa en delen zowewl het motorblok als het chassis
Het blok is, zoals de naam al aangeeft, een 698cc-Euro5 gehomologeerde paralleltwin die een piekvermogen van 72 pk (54kW) en een maximum koppel van 67 Nm produceert.
QJ Motor 1000 RR: de superbike die we niet hadden verwacht!
Wat het chassis betreft, heeft QJ Motor nog uits uit te leggen. Op dat vlak weten we niet wat de verschillen zijn tussen de SRT 700 en de SRT 700 X. Wel weten we dat beide een stalen buizenframe krijgen en dat de SRT 700 wordt ondersteund door een USD-voorvork en een enkele achterschokdemper. Die is verbonden met het achterwiel via een aluminium achterbrug. De veerweg voor/achter bedraagt respectievelijk 115 mm en 50 mm.
De wielen zelf zijn beide 17 inch in diameter bij de SRT 700, maar de SRT 700 X krijgt een 21inch-voorwiel krijgt, wat aangeeft dat dit het meer op off-road gerichte model is. Het is dus aannemelijk dat de X een vering heeft met meer veerweg.
Voor de remmen gebruikt de SRT 700 dubbele 320mm-schijven vooraan en een 260mm-schijf achteraan. De tubelessbanden hebbemn de maten 110/80ZR17 vooraan en 150/70ZR17 achteraan.
De SRT 700 heeft een zithoogte van 825 mm, een wielbasis van 1.505 mm en een rijklaargewicht van 240 kg. In de brandstoftank past 19,5 liter. Over prijzen zwijgt QJ Motor officieel nog in alle talen.