Met dank aan de opvallende snavel onderscheidt deze XT zich met gemak van de ‘gewone’ 650 V-Strom. De XT is klaargestoomd voor het ruigere terrein, getuige de smallere benzinetank voor meer staand comfort, een 19-inch-voorwiel en spaakwielen waarbij nog wel tubeless-banden gemonteerd kunnen worden. Maar dat is tegenwoordig bepaald geen uitzondering meer.
Ook het zadel is aangepast. Zo is het duo-zadel vlakker zodat je gemakkelijker bagage achterop bindt, en is het rijderszadel vooraan iets strakker gesneden en bovendien instelbaar zodat je makkelijker met je tenen bij de grond kunt. Best handig, in het terrein.
Met een uitgebreid accessoirepakket is de V-Strom verder aan te kleden als terreinmotor. Denk aan een motorspoiler, valbeugels, aluminium koffers, mistlampen en meer lekkers.
Kortom: de XT is een normale V-Strom, maar dan met spaakwielen waarbij het voorste wiel nu 19-inch in plaats van 17-inch is, en bij de taille iets smaller voor meer controle. En ohja, een flip-up-ruitje voor wat extra comfort. We zouden het bijna vergeten!
De prijs is ons nog onbekend.
UPDATE: De prijs van Suzuki’s nieuwste V-Strom is vastgesteld op €8.999.