Dit is een persbericht. De redactie van MOTOR.nl is dus niet verantwoordelijk voor de inhoud. Heb je zelf een persbericht dat je graag op MOTOR.nl ziet? Dan mail je deze naar redactie@www.motor.nl.
Rekluse heeft een nieuw koppelingssysteem voor cross- en offroad-motoren ontwikkeld. De speciale “TorqDrive”-technologie van deze koppeling zorgt door een hogere koppeloverdracht en een fijnere doseerbaarheid voor snellere starts en betere rondetijden.
TorqDrive-technologie maakt gebruik van frictieplaten met dunne stalen dragers. Hierdoor passen er geen acht, maar tot twaalf frictieplaten in een koppelingspakket. Dit geeft tot 50% meer wrijvingsoppervlak en dus kan er zonder zwaardere koppelingsveren meer koppel worden overgebracht. Stalen dragers zetten bij opwarming ook minder uit dan aluminium dragers, waardoor het aangrijpingspunt niet verloopt. Het grotere plaatoppervlak genereert bovendien minder hitte, terwijl de koeling door een optimale olieflow is verbeterd. Het resultaat is een verlaagde kans op fading, een betere doseerbaarheid en een langere levensduur van de koppelingsplaten.
De TorqDrive wordt al gebruikt door enkele top rijders in zowel de MXGP als de AMA. Onder andere rijden coureurs als Max Nagl, Evgeny Bobryshev, Tim Gajser, David Philippaerts en Max Anstie al naar volle tevredenheid met het systeem.
“Met deze koppeling voel ik het vermogen beter, zonder dat het hendel zwaarder aanvoelt”, stelt Max Nagl. “Bij het uitkomen van de bochten komt het vermogen er beter in en ben je sneller weg”, voegt Pro AMA Supercross-rijder Jimmy Albertson daaraan toe.
De Rekluse Core Manual met TorqDrive is verkrijgbaar voor de meest gangbare Off-Road motoren (KTM uitgezonderd) en wordt geleverd met een set standaard veren en een set lichtere veren. De prijs bedraagt € 899,- inclusief BTW. Kijk voor meer Rekluse productinformatie op www.rekluse.com.