De Stone- (foto boven), Racer- en Special-uitvoeringen van de Guzzi V7 krijgen een opvolger, met in de basis de nieuwe Guzzi V7 II. Deze nieuwe uitvoering van de V7 krijgt een zesde versnelling, waarbij de eerste versnelling langer is geworden en de laatste twee juist korter. Een betere spreiding van het vermogen is, aannemelijk, het gevolg. Ook is de doseerbaarheid van de koppeling verbeterd, deze heeft nu een langer aangrijppunt en is lichter te bedienen.
Hoewel het motorblok mechanisch ongemoeid wordt gelaten, hangt het nu wel anders in het frame: tien millimeter lager, en vier graden scherper naar voren gekanteld. Hierdoor wordt het gewicht lager bij de grond gebracht en dat komt het stuurgedrag ten goede. Maar volgens Guzzi is meer ruimte voor je knieën de belangrijkste ruimte, en om dat nog eens aan te zetten zijn de voetsteps 25 millimeter lager gehangen. Meer ruimte voor je benen dus, en meer comfort. Hoe het nu met de grondspeling zit vragen we ons af, want die was al niet al te ruim.
Qua elektronica wordt er ook een stap voorwaarts gemaakt, want deze II komt standaard met een nieuw ABS-systeem en tractiecontrole.
Prijzen zijn nog niet bekend, maar de II moet al over twee maanden bij de dealer staan.